What Teachers Make

Gerade im Kontext eines stärker denn je kommerzialisierten Weihnachtsfestes und der eskalierenden globalen Finanzkrise gefiel Gerhard Riegler und mir der folgende Text (1) besonders gut. LehrerIn zu sein bedeutet in der Tat weit mehr als bloß „einen Job“ oder „Geld“ zu machen:

The dinner guests were sitting around the table discussing life. One man, a CEO, decided to explain the problem with education. He argued, “What’s a kid going to learn from someone who decided his best option in life was to become a teacher?”

He reminded the other dinner guests of what they have often said about teachers, “Those who can, do. Those who can’t, teach.” To stress his point he said to another guest, “You’re a teacher, Bonnie. Be honest. What do you make?”

Bonnie, who had a reputation for honesty and frankness replied, “You want to know what I make?” She paused for a second, then began…

“Well, I make kids work harder than they ever thought they could. I make kids sit through 40 minutes of class time when their parents can’t make them sit for 5 without an iPod, Game Cube or movie rental… You want to know what I make?”

She paused again and looked at each and every person at the table.

“I make kids wonder. I make them question. I make them criticize. I make them apologize and mean it. I make them have respect and take responsibility for their actions. I teach them to write and then I make them write. I make them read, read, read. I make them show all their work in maths.”

“I make my students from other countries learn everything they need to know in English while preserving their unique cultural identity. I make my classroom a place where all my students feel safe.”

“Finally, I make them understand that if they use the gifts they were given, work hard, and follow their hearts, they can succeed in life.”

Bonnie paused one last time and then continued, “Then, when people try to judge me by what I make, I can hold my head up high and pay no attention because they are ignorant.”

“You want to know what I make? I MAKE A DIFFERENCE. What do you make?”

(1) Auf Basis mehrerer Internetquellen kompiliert: http://www.janebluestein.com/articles/make.html, http://www.taylormali.com/index.cfm?webid=13

Bild lizensiert von BIGSTOCKPHOTO.

7 Kommentare

Eingeordnet unter Gerhard Rieglers Wochenkommentar, Quins Kommentare

7 Antworten zu “What Teachers Make

  1. … what a wonderful story!

  2. … welche junge Studentin / welcher junge Student entscheidet sich Lehrerin / Lehrer zu werden, um einen „Job zu tun“? Ich kenne lauter hoch engagierte junge Kolleginnen und Kollegen …

  3. alfred germ

    dann waren sie offenbar noch nicht in der lehrerinnenausbildung tätig!

  4. Pingback: demo | Lesvosnews.net

  5. Ich bin selbst seit vielen Jahren Manager in der Privatwirtschaft und habe vorher ein Lehramtsstudium abgeschlossen. Es gibt hoch engagierte Kollegen im Unternehmen und an Schulen und Universitäten – das ist aus meiner Sicht ein Thema der inneren Einstellung und Begeisterungsfähigkeit. Den Artikel finde ich wunderbar, da er die besonderen Leistungen von Lehrern aufzeigt, die anspruchsvoll und wesentlich für die Entwicklung von Menschen sind – gar nicht so wenig Manager leisten in diesen Bereichen wesentlich weniger.

  6. Louise

    alles blödsinn!

  7. Regina Loidolt

    Ein sehr schöner Text, der wirklich sagt, was wir Lehrerinnen tun. Das ist echt Balsam auf meine Seele. Vielen Dank!

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